Menu
Zelfbeeld
Toelichting Wie ben ik? Zelfbeeld en zelfreflectie. Wie ben ik in vergelijking met de rest? Bevers zijn nog heel erg op zichzelf gericht. Naarmate jeugdleden ouder worden neemt hun bewustzijn toe. Waar sta ik in mijn omgeving? En waar staan anderen? Activiteit Voor explorers is dit een belangrijk thema. Explorers worden voor een school-, beroeps- of studiekeuze gesteld. Explorers kunnen onderscheid maken in hoe ze zichzelf zien en hoe anderen tegen hen aan kijken. Groep
Toelichting Specifieke groeps- en speltak eigen dingen, thema, eigen stijl, tradities. Waar jongere jeugdleden vooral meedoen met deze tradities zijn oudere jeugdleden zich bewust van de achtergronden en kunnen ze deze tradities ook zelf invullen / vormgeven. Activiteit Explorers herkennen groepskenmerken. Ze kunnen hun eigen stijl vormgeven en promoten. Explorers zijn zich bewust van kenmerken en de geschiedenis van hun afdeling of vloot. Ze helpen mee met het organiseren van een groepsactiviteit. Levensovertuiging
Toelichting Zingeving en geloof. Waar jongere jeugdleden meedoen met wat hen wordt voorgedaan, worden oudere jeugdleden zich bewust van verschillen in opvattingen omtrent zingeving / geloof. Ze leren hierin hun eigen keuzes en afwegingen te maken. Activiteit Explorers weten de achtergrond van kampregels en voorschriften binnen geloof / religie. Ze zijn in staat persoonlijke keuzes te maken op dit gebied. Daarnaast kennen ze de achtergronden van normen en waarden en bereiden ze rondom dit thema onder begeleiding een viering of opkomst voor. |
|